Cum se face un site / Planificare
Stabileste publicul tinta, scopul si continutul viitorului site.
Pentru a creea un site web de succes trebuie in primul rand sa ai un plan al site-ului. Planul trebuie sa fie structurat ca un lant format din verigi bine legate intre ele. Am folosit aceasta analogie in descrierea planului deoarece fiecare veriga reprezinta un obiectiv pentru atingerea scopului final, si anume propriului site.
Inainte sa incepem planul site-ului trebuie sa raspundem la cateva intrebari simple, cum ar fi: pentru cine voi creea site-ul?, ce voi publica pe site?, cat de des voi actualize site-ul?, unde voi posta site-ul? si care este scopul site-ului?
Raspunzand la
aceste intrebari vom avea o imagine generala asupra a cum va arata site-ul si care este
menirea lui.
Acum vom construi un plan al site-ului structurat pe baza intrebarilor la care am
raspuns mai sus, punand fiecare intrebare si raspuns intr-o schema ce ne va ajuta in
construirea efectiva a site-ului.
Pentru cine se adreseaza site-ul?
Stim foarte bine ca in spatele oricarui site de succes, sta o armata de
oameni, specializati pe diverse domenii cum ar fi, graphic design, specialisti ai
continutului unui site, programatori, experti tehnici si multi altii care lucreaza
impreuna ca o echipa in dezvoltarea unui site de succes. Si totusi cine va determina in final daca un site este de succes sau nu, o
reprezinta publicul care viziteaza site-ul. E oarecum un paradox daca stam sa ne gandim
la faptul ca publicul nici macar nu a aparticipat la realizarea site-ului. Si cu toate
acestea publicul reprezinta cheia esentiala a oricarui site de succes.
Trebuie sa iti
definesti publicul ce urmeaza a-ti vizita site-ul, pune-te in locul lor si
imagineaza-ti ce ti-ar placea sa gasesti pe site. Scrie intr-un document care este publicul tinta al site-ului cu toate atributele ce te intereseaza ( experienta, interese,
deprinderi ). Cauta site-uri similare si vezi cum se
infatiseaza publicului tinta, vezi care este punctul forte al fiecarui site si cum
poti sa iti imbunatatesti propriul site.
Pentru a exersa, intra pe alte siteuri si defineste publicul tinta. Noteaza eventualele imbunatari pe care le poti aduce site-urilor.
Care va fi continutul site-ului?
Ce vrei sa postezi pe site este de asemenea un obiectiv foarte important, dar care
se leaga de primul obiectiv, si anume atragerea publicului tinta pe propriul site.
Procesul de elaborare al continutului unui site va ocupa
cea mai mare parte a timpului dedicat. Totusi exista cateva aspecte in a va ajuta sa
descoperiti ceea ce anume urmeaza a publica pe site:
- Pune la un loc toate informatiile pe care le ai pana in prezent, si anume
brosuri, poze, emblema companiei si orice alte informatii mai ai la
indemana pentru a te ajuta sa descoperi ce anume vrei sa publici pe
site;
- Schiteaza separat o lista de informatii de care ai mai avea nevoie
pentru site ;
- Daca ai reusit sa afli ce goluri de informatii ai, incearca sa te concentrezi pe umplerea acelor goluri pentru a nu pierde prea mult timp cu informatii pe care deja le ai pentru site;
- Cerceteaza cu atentie si certifica veridicitatea informatiilor inainte de a
le posta pe site;
- Deschide un Notepad si scrie continutul textului fiecarei pagini ale siteului salvandu-le separat.
Cat de des vrei sa actualizezi site-ul?
E destul de important sa ai in vedere variabila timp, atunci cand dezvolti un
site. Trebuie sa raspunzi la doua intrebari importante: cand vrei sa pui site-ul
in functiune? si cat de des vrei sa actualizezi site-ul?
Toate etapele in
crearea unui site necesita timp, layout-ul, structura de link-uri, meniuri,
designul si nu in ultimul rand functionalitatea si usurinta navigarii. Fiecare
etapa in parte necesita timp si energie de aceea trebuie planificat cu grija
pentru atingerea atat a deadline-ului cat si a obiectivelor propuse in crearea
site-ului.
La cea de-a doua intrebare insa, si anume cat de des vrei sa actualizezi
site-ul?, trebuie avut grija, deoarece prea multa informatie e daunatoare siteului,
deoarece exista sansa repetabilitatii informatiei sau chiar ca informatia
publicata pe site sa nu fie veridical, deoarece ai actualizat prea repede si nu ai
mai avut timp sa verifici fiecare informatie in parte; acest lucru apare la o
actualizare zilnica. Totusi daca ai o intreaga echipa de editori nu cred ca e o
problema in a actualiza zilnic un site. Conform unui studiu efectuat pe mai multi adimi de
site-uri am aflat ca o actualizare optima a unui site este cea saptamanala,
deoarece exista timp pentru adunare de informatii cantitativ mai multe, mai
consistente pentru site si de asemenea exista si timpul necesar acordat
pentru verificarea veridicitatii informatiei.
Care este scopul site-ului?
Daca obiectivul primordial al site-ului este reprezentat de publicul tinta ce
urmeaza a-ti vizita site-ul, acum trebuie sa ne gandim si care este scopul site-ului
in sine. Cu alte cuvinte trebuie sa stim ce format va avea, fie e un site de
prezentare al companiei, fie un magazin virtual, fie un site pentru prieteni si
familie pentru a fi mereu la curent cu noutatile, fie un site de prezentare a
calatoriilor efectuate sau chiar un site unde sa aduni vizitatori care sa iti
impartaseasca interesele sau chiar hobby-urile.
Acum ca ai stabilit legile care vor modela siteul, te invit sa citesti mai departe despre elementele care for fi modelate, si anume: culori, imagini, continut, etc. Toate acestea in Design.
Copyright © 2007 unsite.3x.ro - Toate drepturile rezervate.